tisdag 1 december 2009

Julstök.

Hej! Har lite svårt att hinna med att blogga nu när det är mycket att göra hemma. Julstök & Julstäd. Började adventsfixa lite i söndags med avbröt detta med att måla en ny tavla till vardagsrummet.. man får passa på när man väl känner för det. Igår gjorde även jag och pappa klart trapphuset så det får jag fota nån dag och lägga ut. Nästa vecka börjar renoveringen för fullt med den sista lägenheten så förhoppningsvis om jag har tid mycket bilder vad som händer där inne.

Finnishen i snickeboa.
Konstnären har själv signerat :) Får nog öva lite på den..


En timma senare redan uppe på tavellisten i vardagsrummet.. Gillar jag, det ska gå fort!


Kankse är svårt att se men står grejjer runt hela tavlorna.. men vad det står det vet bara jag och dom som är riktigt uppmärksamma.

Gillar min nya tavla- a looot!


Fin text! True!


Resultat!

Hittade största adventsstjärnan- ever på Bolagret i gbg i helgen och tänkte att den skulle passa i trapphuset.. Så stänkte lite turkos färg på den sen så...

...Var den klar oxå! Var verkligen precis att det fick plats :)

Nu är alla ommålade bokstäver uppsatta igen. Får se mera senare..
Liten tavla fick det bli till källaren oxå.

& såhär blev det när det blev klart med lägenhetsöversikten.

Nu, mat sen jobb..
På tordags blir det glöggfest på
Villagatan så det gäller att städa mer än stöka.
Kram Emelie

1 kommentar: