lördag 5 december 2009

Mycket lyckad glöggkväll!

Hej allihopa!
Torsdagens glöggkväll var väldigt lyckad.. Vi hade väldigt trevligt, gott sällskap, gott vin & glögg och gott att äta :)
Har berättat tidigare att en hyresgäst ska flytta ut och att vi börjar renoveringen av den lägenheten på måndag.. men hon var klar redan idag så kankse påbörjas redan imorgon!?
Idag har jag & pappa varit i Jönköping och köpt bla kakel och grejjer till den nya lägenheten så vi har lite hemma när vi börjar renovera. Tänkte gå in och fota lägenheten nu så man får bra före & efter bilder så ni alla kan följa utveckligen här på bloggen!

Fram tills dess får ni nöja er med lite bilder ifrån min lägenhet:

Äntligen fått tummen ur o limmat fast banden på mina stolar. Perfekt text till en matsalsmöbel: Sit long-Talk much- Laugh often







Allt pynt jag köpt för att hänga i granen (om det nu blir nån gran i år) fick bli lite prydnad sålänge :)

Såhär blev det när tavlan var på plats och nån liten tomte & så.
Dukningen inför glöggfesten!

Julstämning på villagatan.. mycket ljus- me like!

Tema: Silver/Svart/Vitt

Vattenglas (snapsglas)- Inte dricka för mycket vatten :)
Gamla loppis-silverfat blev underläggstallrick och julgransljus gjorde succé..
Använde mig av samma band som sitter på stolarna runt servetterna.

Mycket levande ljus..

Åter kommer mer renoveringsuppdatering så fort jag får en ledig stund.

Kram Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar