lördag 12 december 2009

Operation- tapetval! Var med och tyck till!

Hej alla ni!
Idag är det lördag och det har varit hårt arbete på Villagatan. Pappa och henrik har hållt på med nån maskin i badrummet så man tar bort kaklet och stengolvet.. så nu är den skiten borta! Själv har jag ägnat dagen till att slipa garderobsdörr, spacklat lister och det roligaste av allt- valt ut tapet förslag till henrik. Henrik håller nämligen på att göra om sin hall/trappa hemma i sitt hus och ville ha min hjälp när det gällde tapelt-val! Hade varit kul att se vad ni tycker så därför tänkte jag numrera tapet-förslagen här nere så kan ni skriva i kommentarsfältet vilken ni tycker är snyggast. Ska kankse hjälpa er och förklara hur det andra ser ut som han har i sin hall/trappa: Vitlaserad-gammal-trätrappa, Vita bräder på väggarna förutom där tapeten ska sitta då.. Vitt tak, vita dörrar & så.. Trappräcket kommer att bestå av tjocka rep (alltså lite båtstuk).. Så stilen kan man nog kalla mordern-marint :) Hoppas ni förstår någolunda!

Slipning/spackling färdig





Nu ryker det gröna kaklet.


Min personliga favorit :) Är dock inget förslag till henrik men var med i den katalogen som jag lånade hem.. vill bara ha den!

Alla dom som känner mig väl ser direkt att detta är så mycket jag! Såhär hade inte varit fel att ha det i mitt blivande hus.. Vill ha hus nu! (Obs, bild från katalogen)



Nu börjar tapetförslagen!

Nr.1

(Samma fast med mindre silver i) Nr.2

Svårt att de kankse men den är randig i vitt, svart, silver, ljusgrått, vitt.. sen är alla ränder i olika struktur. Nr. 3

Nr. 4

Ni kanske inte ser nån skillnad nr4 & nr5 men den ena är snäppet ljusare grå. Nr. 5

Nr. 6
Mitt wildcard som jag tycker va as häftig.. kanske inte sån Henrik hade tänkt sig direkt men jag tror denna kan skrälla :) Nr. 7

Så.. nu hoppas jag att ni alla tycker till!!!
Imorgon bär det av till Ullared.. Wiieehhho!
Kram Emelie












4 kommentarer:

  1. NO. 3, tycker jag, men gå på din egen känsla !

    SvaraRadera
  2. Tycker en randig tapet för att ta upp det "marina". Håller på nr 3/Anna

    SvaraRadera
  3. Nr 3. Och ja, tapeten med ränder och turkost ÄR du! ;-)

    SvaraRadera
  4. Du kanske redan har bestämt dig... Men jag gillar nr 5 och nr 6!

    SvaraRadera