torsdag 1 april 2010

Påskpyssla!

Igår var vi tjejerna i skiftet hemma hos Gunilla på lite påskfest.. Jag hade ju tjejerna hemma vid julpå lite glöggfest så nu har vi gjort det till en liten tradition som jag hoppas att vi kommer fortsätta med.. Var iaf väldigt trevligt igår! Jag fick i uppdrag till att fixa en liten present till Gunilla och tänkte visa er hur enkelt det är att göra en fin påskbukett :)

Köpte lila tulpaner på Lidl.. Mycket billigt!
& även billiga rosor..

plockade björkris i trädgården som jag har sprayat en gång med vit färg.. Tänkte jag skulle spraya en gång till eftersom det inte täckte så bra första gången men tyckte det nästa blev lite lila/vitt när inte den vita färgen täckte..
Sedan köpte jag vita fjärar och surrade ståltråden som finns på dom runt en annan fjäder så det bildar en rad såhär..
Sen varvade jag med tulpan, ris och vit ros och sedan fjädrarna runt om buketten och sen lite lila glitter grejs som jag köpte på Coop bygg lite fint ovanpå..
Såhär blev resultatet!!!
Tog sen cellofan och vek dubbelt och runt buketten så det ser lite festligare ut!


Lite påski med ris & fjädrar men ändå inte den typiska "påskbuketten" med massa gult o så..
Tog även lite cerise ståltråd som jag oxå köpte Coop Bygg och lindade runt allt för lite extra finnish!





Hoppas ni fattade lite hur man gör om ni är sugna på att fixa en bukett till nån nu i påsk.. Kul att kunna göra ngt fint av något som är så billigt.. tulpanerna kostade nog 24 och rosorna 20, så alltså 45 kr för buketten eller mer lite mer material kanske 70kr totalt. Har ingen aning vad en sån skulle kosta i en blomsteraffär men alltis roligare att ge bort ngt man har gjort själv.. Billiga och enkla grejjer och lite fantasi behövs!
Glad Påsk allihopa.
Tvättstugerenovering kommer upp snart, men roligare att vänta med det tills det blir klart :)
Sen har vi även fällt flera träd i trädgården så just nu ser trädgården ut som ett kalhygge men det får ni se mer av en annan dag!
Kram Emelie

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig Emelie! Önskar att jag hade hälfen av din kreativa sida! Glad Påsk!
    Kramar Ann

    SvaraRadera
  2. Buketten är verkligen jätte fin! Cina

    SvaraRadera