tisdag 9 februari 2010

Datahavveri & Blomster-pynt!

Goddagens alla trogna läsare:) Vår datar är inte alls pålitlig numera.. När man varit inne på datorn en stund eller gör ngt som den tycker är lite jobbigt så börjar den pipa konstant tills man stänger av den.. eller som igår när jag började skriva detta inlägg så stängs bara datorn av, detta en utav anledningarna till att jag är oerhört seg på att uppdatera. Sen har jag gjort försök att göra inlägg genom mobilen, men går tydligen bara skriva rubriker som ni märkte :) Nog pratat om det.. På Villagatan händer inte mycket just för tillfället, städade källaren i söndags och det finns mycket kvar att göra, tanken är väl att kunna börja grejja med tvättstugan snart.

Annars så var jag & mamma på loppis i lördags och gjorde lite fynd.. här är ett av fynden: vet inte vad en sån kallas men vi kan kalla den för: Upphängar-ställning-till-kläder-som-brukar-ligga-på-golvet! Mycket bra funkar den.. :) Har tänkt att slipa den och måla den vit, men var ju tvungen att testa den först!!




Sedan eftersom vi är sånna gulliga hyresvärdar så fixade jag igår en liten blomma till som nya grannarna. Krävs inte så mycket för att piffa till det hela.
Köpte krukan och blommorna för sig och planterade dom i krukan och sen täkte jorden med lite svart sisal.



Sen hittade jag ett fint band, ett snöre och ett litet hjärta som jag knöt fast runt krukan.



Sen skrev jag ett kort och på med lite cellofan så det ser lite roligare ut.

Färdigt!

Hoppas dom gillar det.. Antar att dom gillar vitt eftersom hela lägenheten är vit:)
Bara inte dom läser här nu innan dom får den, får skynda mig in med den..
Happ Haaooop, nu ska jag göra en smörgåstårta som jag ska ha med mig till jobbet imorron!
Kram Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar