fredag 1 januari 2010

Nytt år!

Gott nytt år på er alla! Sjukt vad tiden går fort.. vi har ju inte ens haft huset på villagatan i ett år!
Nu håller vi på för fullt med den sista lägenheten, sen är alla lägenheter färdiga.


Slipning av fönster har blivit mitt uppdrag, inget roligt men det måste ju göras.
Badrummet börjar lika ngt igen efter återskapande av golv och väggar.

Köket- har äntligen bestämt mig för ett kakel, blir svarta stavar typ, får ta kort när vi får hem dom eller när det kommer upp.


Fog i golvet- nu blir det till att slipa!
Henrik målar taket i sovrummet

I helgen blir det till att slipa så många golv i lägenheten som det bara går.. sen är det slipning av fönster, eventuellt lite målning och annat fexx.

Har inte kunnat visa mitt senaste konstverk här innan eftersom det var en julklapp till mamma och jag vet att hon är här inne och kollar ibland så nu får ni se.

Var alltså en tavla från början som jag köpt med motiv och sedan målat på den..


Färdig, trodde jag..

...Men så blir det alltid lite små-justeringar innan jag är helt nöjd.
Hoppas hon gillade tavlan iaf och att det kankse tillomed har satts upp.
Julen var också helt underbar, fick bara fina julklappar så jag måste ha varit snäll i år :)
Nu ska jag försöka va bättre på att uppdatera bloggen, men kommer ju bli ett avbrott under 2 veckor med start den 7 januari eftersom jag drar mig till Mexico.
Kram Emelie








1 kommentar:

  1. Det är INTE ok att lämna oss här hemma i kylan... Ush!

    SvaraRadera